2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı ikinci dönem eğitimde iyi örneklerimize Uğur böceği sınıfımız ve Şirinler sınıfımız
SEVGİ İLE EMEK EMEK örneğiyle katılım sağladılar.
2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı ikinci dönem iki sınıfımızın katılımlarıyla Eğitimde İyi Örneklere katıldık. Örneğimiz sürdürülebilir bir projedir.
Çocuklarımız bu projeyi uygularken yaparak yaşayarak hafıza
larına etkinlikleri işlediler. Her şeyden önemlisi mutlu oldular.
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER PROJESİ
Projenin Adı: Sevgi ile Emek Emek.
Uygulanan sınıf: Uğur böcekleri 5B sınıfı, Şirinler 5F
Proje koordinatörü : Esra ARAS
Uygulayan sınıf öğretmenleri : Esra ARAS İrem AKSOY
PROJENİN AMACI :
Somut öğrenme alanları oluşturularak her çocuğun sürece aktif katılımının sağlanması ile çocuklarda temel yaşam becerileri geliştirmek, gözlem yapma, sıralama becerisi kazandırmak, planlama becerisi geliştirmek, yaptığı bir işe dikkatini yoğunlaştırmak, temel düzeyde kodlama yapabilmek, estetik düşünme ve görsel algı becerisini geliştirmek, matematiksel algı oluşturmak, algoritmik düşünme becerisi geliştirmek, fen ve bilime merak duygularını uyandırmak, yaratıcılığını ve el göz koordinasyonunu geliştirmek, neden sonuç ilişkisi kurmak, eleştirel düşünmek, yaratıcılığını geliştirmek, başladığı bir işi bitirmek, işbirlikçi çalışma ve sosyal becerilerini geliştirmek gibi çocuğun çok yönlü gelişimini desteklemek amacıyla çıktığımız bu yolda çocuğu hayatın içine dahil etmek istiyoruz.
PROJE UYGULAMA AŞAMALARI:
-Projeyi uygulayacak öğretmenler arasında toplantı yapılıp proje detayları hakkında konuşuldu.
-Veliler proje hakkında genel olarak bilgilendirildi. Uygulanan her etkinlikte ayrı ayrı ayrıntılı bilgilendirmeler yapıldı.
-Çocuklara yaşam becerileri kazandırmak adına ara ara mutfak etkinlikleri planlanarak uygulandı. Bu etkinlikler şunlardır: Ekmek yapımı. Turşu kurma, Yoğurt mayalama, Limonata yapımı, Kurabiye yapımı, sıcak çikolata yapımı
-Ekmek yapmak için önce çocuklarla birlikte hamur yoğuruldu mayalanması için sıcak bir ortamda bekletildi ve mayalanan hamur ile her çocuk kendi ekmeğini yaptı. Ekmekler fırına verildi ve pişme sürecinde ara ara gözlemlendi. Pişen sıcacık ekmekler ile kahvaltı yapıldı.
-Çocuklarla birlikte turşu malzemeleri, faydaları ve mayalanma sürecinde ki işlevleri öğrenildi. Birlikte turşular yapıldı. Turşunun ekşimesi için gerekli malzemelerin neler olduğu öğrenildi. Ekşime süreci gözlemlendi ve kış ayında minik ellerimizle yaptığımız turşular aile sofrasında yerini aldı.
-Çocuklarla birlikte yoğurt mayalandı. Mayalanmanın gerçekleşmesi için gerekli koşullar öğrenildi ve bu koşullar sağlanmaya çalışıldı ve mayalanma süreci gözlemlendi. Başarılı bir mayalanma elde edildi. Yapılan yoğurtlar evlere gönderilerek aile sofralarında yerini aldı.
-Sarı renk kavramının daha kalıcı öğrenilmesi için çocuklarla birlikte limonata yapılarak keyifle içildi. Hem limonata yazılışını öğrendik hem de her çocuğun elinin değdiği kalıcı bir öğrenme ortamı oluşturuldu.
-Çocuklarla birlikte kurabiye yapıldı. Kurabiye yapmak için kullanılan malzemeler ve işlevleri öğrenildi. Birlikte yapılan hamurlar paylaştırılarak her çocuk kendi kurabiyesine şekil verdi ve yapılan kurabiyeler fırına gönderildi. Fırında kabaran kurabiyelerin şekillerinin neye dönüşeceği hakkında tahminlerde bulunuldu. Emek kokan kurabiyeler afiyetle yenildi ve Sevgi Günü için annelerimize kendi elimizin değdiği kurabiyeler hediye olarak verildi.
- Sıcak soğuk kavramının kazandırılması ve kış mevsiminin pekiştirilmesi amacıyla çocuklarla birlikte sıcak çikolata yapıldı ve afiyetle içildi.
-Sürdürülebilir bir proje olarak zaman içerisinde etkinlikler pizza yapmak, elmalı şeker yapmak, waffle yapımı gibi etkinliklerle çeşitlendirilecektir. Proje etwinning projesi olarak da okulumuzda uygulanmaya başlanacaktır.
Uygulanan çocuk sayısı 25
Uygulanan sınıf sayısı 2
Katılan veli sayısı 3
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Bilişsel gelişim ile ilgili Kazanım ve göstergeler
Kazanım 2 Nesnelerin/varlıkların özelliklerini açıklar.
Göstergeler
Nesnelerin/varlıkların adını söyler.
Nesneleri/varlıkları inceler.
Kazanım 4. Nesne/durum/olayla ilgili tahminlerini değerlendirir.
Göstergeler
Nesne/durum/olayı inceler.
Tahminini söyler
Kazanım 5. Neden-sonuç ilişkisi kurar.
Göstergeler
Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Nesne/durum/olaylar arasındaki neden-sonuç ilişkisini açıklar.
Kazanım 9. Sayı farkındalığı gösterir.
Göstergeler
Gündelik hayatta sayılarla karşılaştığı nesne/durumlara örnek verir.
Kazanım 12. Parça ve bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeler
Bir bütünü parçalara böler.
Parçaları bir araya getirerek bütünü oluşturur.
Parça ve bütün ilişkisini açıklar.
Kazanım 13. Nesne/varlıkları ölçer.
Göstergeler
Nesne/varlıkların ölçülebilir özelliklerini söyler.
Ölçme sonucunu tahmin eder.
Nesne/varlıkları standart olmayan ölçme birimlerini kullanarak ölçer.
Ölçme sonucunu söyler.
Ölçme sonucu ile tahmin ettiği sonucu karşılaştırır.
Standart ölçme araçlarının işlevlerini açıklar.
Ölçülmek istenen özelliğe uygun standart ölçme aracını seçer.
Kazanım 20. Problem durumlarına çözüm üretir.
Göstergeler
Karşılaştığı problemin ne olduğunu söyler.
Probleme ilişkin çözüm yolu/yolları önerir.
Probleme ilişkin çözüm yollarından birini seçer.
Kazanım 25. Temel düzeyde kodlama yapar.
Göstergeler
İki, üç aşamalı basit kodlamadaki kuralı tanımlar.
Verilen kodlamayı uygular.
Kodlamayı kullanarak basit bir problemi çözer.
Kodlamaya uygun olarak objeleri konumlandırır.
Fiziksel gelişim ve Sağlık ile ilgili kazanım ve göstergeler
Kazanım 13. Yemek süreçlerinde sorumluluk alır.
Göstergeler
Yemek hazırlama sürecinde temizlik kurallarına uyar.
Yemek için gerekli malzemeleri söyler.
Yemek için gerekli malzemeleri hazırlar.
Yemeği aşamalarına uygun olarak hazırlar.
Yemek masasını hazırlar.
Yemek servisi yapar.
Yemek masasını toplar.
Kazanım 14. Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeler
Eşyaları temiz kullanır.
Kullandığı eşyayı yerine kaldırır
Sosyal duygusal gelişim ile ilgili kazanım ve göstergeler
Kazanım 3. Kendine güvenir.
Göstergeler
Bilgilerini/becerilerini/başarılarını/hayallerini paylaşır.
Sınırlılıklarını/zorlandığı durumları ifade eder.
Kazanım 4. Bir işi/görevi başarmak için kararlılık gösterir.
Göstergeler
Verilen işi/görevi başarabileceğini söyler.
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Kendiliğinden bir işe başlamaya istekli olduğunu gösterir.
Bir iş/görev sırasında yönlendirme olmadan bilgilerini/becerilerini kullanır.
Yaptığı işe kendini verir.
Görevini sürdürmekten keyif alır.
Başladığı işi sürdürmek için sebat gösterir.
Başarmak için sebat gösterir.
İşini/görevini tamamladığında kendisiyle gurur duyduğunu ifade eder.
Kazanım 11. Gereksinim duyduğunda yardım ister.
Göstergeler
Yardım talep etmeden önce bir görevi bağımsız yapmayı dener.
Yardıma gereksinim duyduğu durumları belirtir.
Gereksinim duyduğu desteği tanımlar.
Destek alabileceği kişileri belirtir.
İş birliği gerektiren işlerde sunulan yardım kabul eder.
KAZANILAN BECERİLER
Somut öğrenme alanları oluşturularak her çocuğun sürece aktif katılımının sağlandı.
Çocuklarda temel yaşam becerileri geliştirilmeye çalışıldı.
Gözlem yapma, sıralama, planlama becerisi geliştirilmeye çalışıldı.
Yaptığı bir işe dikkatini yoğunlaştırılmaya çalışıldı.
Temel düzeyde kodlama yapabilme, estetik düşünme ve görsel algı becerisini geliştirmeye çalışıldı.
Matematiksel algı oluşturma, algoritmik düşünme becerisi geliştirilmeye çalışıldı.
Fen ve bilime merak duygularını uyandırıldı.
Yaratıcılığını ve el göz koordinasyonunu geliştirilmeye, neden sonuç ilişkisi kurmaya, eleştirel düşünme, yaratıcılığını geliştirme, başladığı bir işi bitirme, işbirlikçi çalışma ve sosyal becerilerini geliştirmeye çalışıldı.
Ayrıca yaparak yaşayarak öğrenme alanları oluşturulduğu için somut yaşam becerileri kazanıldı.
Mayalanma süreci gözlemlenerek öğrenildi ve bu sürecin bir çok alanda olduğu öğrenildi. Tahmin etme, becerileri kazandırıldı.
El göz koordinasyonu gelişti. Olaylara çok yönlü yaklaşma ve eleştirel düşünme becerisi geliştirildi.
UYGULAMA DA YAŞANAN ZORLUKLAR SINIRLILIKLAR:
Uygulamada kullanılan malzemeler için bir bütçe ayrılması gerekmektedir. Bu bütçe velilerden eşit şekilde toplanmaya çalışıldı.Bu konuda zorluklarla karşılaşıldı. Yapım esnasında temizliğe özen gösterilmesi ve etrafın çok kirlenmesi sebebiyle uygulama esnasında zorluklar yaşandı. Sınıfta kaynaştırma öğrencisi ve hareketli çocuklar etkinlik akışını zorlaştırdı.Uygulamada güvenlik önlemleri alınması gerekli durumlarda güvenlik önlemleri alındı.Fırın vb gibi tehlike yaratabilecek materyallere çocukların kontrollü yaklaşımı sağlandı.
Adres:
KARAAĞAÇ MAH. 79 SK. SEHIT SONGUL YAKUT ANAOKULU BLOK NO: 1 KAPAKLI / TEKİRDAĞ
Telefon
Kurum Telefonu 0 282 758 31 44