2023-2024 Eğtim Öğretim yılı şubat ayınde Eğitimde İyi Örneklere Saliah İÇLİ öğretmenimiz
-----KELİMELERİN HAYALİMDEKİ YOLCULUĞU----ile katılım sağladı.
Projeye katılım sağlayan öğretmenlerimize, velilerimize ve en değerli geleceğimizin mirascıları çocuklarımıza teşekkür ederiz.
Bu tür projelerle rutinin dışına çıkarak çocuklarımızın bütünsel gelişimlerini desteklemeye çaba sarf ediyoruz.
Amacımız okulumuzda çocuklarımızın hem eğlenerek hem yaparak yaşayarak kişisel gelişimlerini olumlu yönde desteklemektir.
Çocuklarımızın ilerleyen yıllarda kendilerini ifade edebilen bireyler olarak görmek bizleri de onure edecektir......
---HER ŞEY GELECEĞİMİZ İÇİN ---
*****************************SÜREÇLER**************************
PROJE ADI: Kelimelerin Hayalimde Yolculuğu
UYGULANAN SINIF: Yunuslar5E(Saliha İÇLİ), Uğurböceği 5B(Esra ARAS), Papatyalar 5D(Dilara ERGÜN)
PROJE KOORDİNATÖRÜ: Saliha İÇLİ
VELİ SAYISI: 82
ÖĞRENCİ:41
ÖĞRETMEN SAYISI :3
PROJENİN UYGULANABİLİR HEDEF KİTLESİ: Tüm eğitim kademeleri
PROJE AMACI:
· Çocukların kelime dağarcığının gelişimi
· Yeni öğrendikleri, farklı kelimelerin anlamlarını öğrenme
· Kendilerine ait kitapları arkadaşları ile takas yaparak hem emanete sahip çıkma, zarar görmemesini önemseme
· Bu uygulama ile olabildiğince fazla ve farklı kitaba ulaşma
· Çocukların hayal gücü ve yaratıcılık becerilerini gelişimini destekleme
· Çocukların estetik ve sanat anlayışlarının gelişimi
· Sorgulama, eleştirel düşünme ve neden sonuç ilişkisi kurma becerilerinin gelişimi
· Çocukların kendilerini ifade etme ve topluluk önünde konuşabilme becerilerini destekleme
· Çocukların, Türkçeyi akıcı ve düzgün bir şekilde konuşmasının desteklenmesi ve dil gelişimini destekleme gibi birçok beceri amaçlanmıştır.
UYGULAMANIN ÖZETİ: Haftanın Cuma gününde çocukların kendilerine ait olan kitapları masaya dizildi, çocuk istediği bir kitabı seçerek eve götürdü ve iki gün boyunca kitap çocukta kaldı. İlk önce çocuk ebeveynlerine resimlerinden yola çıkarak kitabı okudu ve daha sonra ebeveyn çocuğa resimlerini çocuğun görebileceği şekilde okumasını gerçekleştirdi. Kitabın içeriğinde anlamı bilinmeyen, farklı gelen, çocuğun tahmin etmekte zorlanacağı kelimeler var ise aile bu kelimenin anlamını sorarak çocuğun ön bilgisini yokladı ve sonrasında ise anlamını çocuğa anlayabileceği şekilde açıkladı. Haftanın başı pazartesi günü ise çocuk, arkadaşına ait olan kitabı sağlam bir şekilde okula getirerek arkadaşına teslim etti. Öğrendiği anlamını bilmediği kelimeyi ise okula da getirip arkadaşlarına açıkladı. Bu öğrenilen kelime, kelime koleksiyonu alanına herkesin görebileceği şekilde asıldı.
Proje ile kazandırılması amaçlanan kazanımlar:
Bilişsel Gelişim Kazanımları
Kazanım 1: Nesneye, duruma, olaya dikkatini sürdürür.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırladığını gösterir.
Kazanım 5: Neden sonuç ilişkisi kurar.
Kazanım 20: Problem durumlara çözüm üretir.
Kazanım 21: Eleştirel düşünme becerisi sergiler.
Dil Gelişim Kazanımları
Kazanım 3: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Kazanım 5: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Kazanım 6 : Sözcük dağarcığını geliştirir.
Kazanım 7: Dinledikleri ,izlediklerinin anlamını yorumlar.
Kazanım 9: Ses bilgisi farkındalığı gösterir.
Kazanım 11: Okuma farkındalığı gösterir.
Sosyal Duygusal Gelişim ve Değerler Kazanımları
Kazanım 2: Duygularını ifade eder.
Kazanım 3: Kendine güvenir.
Kazanım 9: Empatik beceriler gösterir.
Kazanım 19: Sosyal davranışların sonuçlarını sorgular.
UYGULAMADA KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR:
Çocuklarda devamsızlık durumu olabildiğinden kitapların geri gönderilmesinde gecikme durumu yaşandı.
Çocuk tarafından kitabın, ilk önce resimlerinden yola çıkarak ebeveynlerine okuması konusunda dikkat edilmesi gerekmektedir.
ELDE EDİLEN SONUÇLAR:
Çocuklar da farklı kelimeler kullanarak kendini ifade etme becerilerinde artış gözlemlendi.
Emanetin anlam ve önemi kazandırılmaya çalışıldı.
Çocukların mümkün olduğunca fazla ve farklı kitaplara ulaşılması sağlandı.
Çocukların hayal gücü ve yaratıcılıklarını ortaya koymaları sağlandı.
Çocuklar kitaplar sayesinde estetik bakış açılarını ve sanat anlayışlarında farklılıklar oluşmaya başladığı gözlemlendi.
Evlerde yapılan etkinler sonucu çocukların sorgulama ,eleştirel düşünme ve neden sonuç ilişkisi kurma becerilerinde artış olduğu gözlemlendi.
Çocukların evde okunan kitaplardan bilinmeyen kelimeler sayesinde ve okulda bunların tekrarıyla Türkçe dil gelişiminde önemli bir yol katedildi.
Çocuklarda özgüven ve sosyal ilişkiler bakımından olumlu yönde gelişim gösterdikleri gözlemlendi.
Çocuklarda kitap okuma bilinci ve sevgisi oluştuğu, oyun zamanlarında da kitaplara yönelerek okudukları ve inceledikleri gözlemlendi.
Ebeveynlerin projeye ilgisi oldukça yüksek olup evde kitap okuma günleri yapıldığı dönütü alındı.
Çocukların kendilerini ifade etme becerilerinde olumlu bir katkısı olmakla birlikte, topluluk önünde konuşma davranışının da olumlu yönde geliştiği gözlemlendi.
Uygulamanın Sürdürebilirliği Nasıl Sağlanacak?
Proje sürdürebilirlik açısından uygun olmakla birlikte tüm eğitim kademelerinde kolayca uygulanabilir. Yaygınlaştırılması durumunda toplumumuzda, kitap okuma davranışlarında artış gözlemlenecektir.
PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
1. Proje çocuklara ve ebeveynlerine açıklandı.
Ebeveynler, takas yapılan kitabı önce çocuğun ebeveyne okumasına rehber oldu ve sonrasında kitabı, kendisi çocuğa okudu.
Ebeveynler tarafından kitapta geçen anlamı bilinmeyen kelimeler hakkında çocuğun ön bilgisi yoklandı ve kelime anlamı çocuğa anlayabileceği şekilde aktarıldı.
Kitap okunduktan sonra ise çocuğa, kitap hakkında sorular yönetildi ve kitapta asıl anlatılmak istenen durumun ne olabileceği hakkında konuşuldu, gerekirse günlük hayattan örnekler verilerek çocuğun okuduğu kitabı içselleştirmesine rehber olundu.
Kitabı getireceği gün ise çocuk kitabını çantasına yerleştirdi ve bir zarar görmeden okula getirdi. Kitap kime ait ise arkadaşına verdi ve teşekkür etti.
Çocuk öğrendiği yeni kelimeler var ise öğretmen desteği ile arkadaşlarına açıkladı ve sınıfta bulunan kelime koleksiyonu duvarına yapıştırıldı.
Adres:
KARAAĞAÇ MAH. 79 SK. SEHIT SONGUL YAKUT ANAOKULU BLOK NO: 1 KAPAKLI / TEKİRDAĞ
Telefon
Kurum Telefonu 0 282 758 31 44