Okul Gelişm Planının değerlendirmesi müdür yardımcımız Osman UZ ve öğretmenimiz Esra ARAS tarafından raporlanmıştır.
2022 2023 EĞİTİM ÖĞRETİM OKUL GELİŞİM PLANI RAPORU
AKADEMİK BAŞARI
1.Eğitim öğretim yılı içerisinde eğitim okul öncesi eğitim programı dahilinde planlanmış olup kazanım ve göstergelere yönelik etkinlikler yapılarak çocuklara kazandırılmaya çalışılmıştır. Kazanım ve göstergeler kavramları içerecek şekilde ele alınmıştır. Tüm sınıflarımızda çocukları ilköğretime hazırlayacak etkinlikler yapılmıştır. Temel matematik kavramlarının temelleri atılacak etkinlikler yapılmıştır. Okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılmıştır. El göz koordinasyonunu geliştirecek sanat etkinlikleri yapılmıştır. Kas becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik aktivite ve oyunlara yer verilmiştir. Sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik gezi gözlem etkinliklerine yer verilmiştir. Merak duygusunu uyandıracak deney ve projelere yer verilmiştir.
2. Tüm sınıflarımızda yıl içerisinde gözlemler yapılarak kazanım ve göstergeler doğrultusunda gelişim gözlem formları doldurulmuştur. Süreç içerisinde çocukların gelişimleri hakkında bilgi elde edecek raporlaştırmalar yapılmıştır.
3.Yıl içerisinde çocukların gelişim ve ihtiyaçlarına göre eğitim planlarında kazanım göstergelerde ve eğitim durumlarında ekleme ve çıkarmalar yapılmıştır.
4. Çocukların eğitim öğretim sürecine uyum sağlamaları için okula bir hafta önce başlanarak oryantasyon çalışmaları yapılmıştır.
5.Velilere yönelik eğitim ihtiyacını belirlemek için velilere anket uygulanmıştır. Bu anket sonucunda eğitim ihtiyacı belirlenmiş ve yıl içerisinde velilere okul danışmanı tarafından seminerler verilmiştir.
DEVAM DEVAMSIZLIK
1.Yıl içerisinde devam devamsızlık kayıtları sınıf öğretmenleri tarafından tutuldu. Okula 3 günden fazla gelmeyen öğrencilerin velilerinden neden gelmedikleri konusunda bilgi alındı.
2.Okul öncesi eğitimde eğitim öğretim kademeli ve aşamalı olduğu için çocukların okula devamlı gelmelerinin önemi velilere anlatılması için veli toplantıları düzenlendi.
3.Yıl içerisinde okula gelmeyen çocukların devamsızlıklarının nedenleri öğrenildi ve herhangi problem durumları varsa çözülmeye çalışıldı ve öğrenci kayıplarının önüne geçilmeye çalışıldı.
ÖDÜL VE DİSİPLIİN
1. Aile bazen çocuğuna yakıştıramadığı için yada yetersiz bilgi sahibi oluşu sebebiyle çocuğunda ki özel durumu fark edemiyor. Önleyici rehberlik kapsamında özel eğitime ihtiyacı olan çocukların küçük yaşta tespit edilip yönlendirilmesinin yapılarak, ihtiyacı olan eğitimi küçük yaşta almaya başlaması açısından önemlidir. Bu sebeple;
· Sınıf öğretmenler sınıflarında ki öğrencilerini gözlemleyip yönlendirme ihtiyacı olan çocukların yönlendirmesini gerçekleştirdiler.
· Sınıf öğretmenleri sınıflarında bulunan davranış bozukluğu olan çocukların aileleriyle iletişime geçerek bu bozukluğun kaynağını öğrenip gerekirse idare ile iş birliği yaparak bu davranış bozukluğunu ortadan kaldırmaya çalıştı.
· Sınıf öğretmenleri velileri tanımak için çeşitli etkinlikler düzenleyerek eğitim sürecinde öğretmen-veli iş birliğine önem verdi.
2. Okul risk haritaları oluşturuldu. Risk teşkil eden durumlar ortadan kaldırıldı. Güvenlik tedbirleri artırıldı.
3. Öğretmen ve veli talepleri doğrultusunda öğretmenlere hizmet içi faaliyet düzenlendi. Velilere çocuk gelişimi konusunda eğitim verilmesi üzerine kurslar açıldı.
DİĞER KONULAR
1.Okul öncesinde okullaşma oranının artırılması için mahalle muhtarlarıyla iletişime geçilip okul öncesi eğitime yaşı tutan çocuklar araştırılıp iletişime geçildi okul öncesi eğitim hakkında bilgi verildi ve okula kayıt için yönlendirildi. Her çocuk için rapor oluşturuldu.
2.Değerler eğitimi projesi eğitim öğretim yılı içerisinde sorumlu öğretmen yönlendirmesiyle tüm sınıflarımızda uygulandı.
3.İl kapsamında uygulanan Tekir-ağ projesi tüm sınıflarımızda her ay düzenli olarak ve büyük bir özveriyle uygulandı, raporlaştırıldı ve Tekir-ağ sistemine yüklendi. Öğretmen ve velilere beklenti anketi, memnuniyet anketi ve istekler anketi sırasıyla uygulanıp analizleri yapılarak iyileştirme çalışmaları yapıldı.
4.Okulumuz Kapaklı Şehit Kadir Dadaş MTAL ile ihtiyaç halinde iletişim kurarak okulun işleyişinde kolaylık sağladı.
5.Okulumuzda bulunan özel eğitim ihtiyacı olduğu düşünülen çocukların yönlendirilmeleri, raporlu çocukların BEP raporlarının hazırlanması, kaynaştırma eğitimi alan çocukların eğitimlerinin planlanması Okul Psikolojik Danışmanı ile iş birliği içinde yapılmıştır. Özel çocuklar için eğitimde uyarlamalar yapılarak yıl içinde uygulanmıştır.
6.Okul sağlığının sürdürülmesi için yıl boyunca okul temizliğine özen gösterilmiştir. Personele, Velilere ve çocuklara gerekli bilgilendirmeler düzenli olarak yapılmıştır.
Adres:
KARAAĞAÇ MAH. 79 SK. SEHIT SONGUL YAKUT ANAOKULU BLOK NO: 1 KAPAKLI / TEKİRDAĞ
Telefon
Kurum Telefonu 0 282 758 31 44