2021-2022 Eğitim Öğretim yılı TEKİRAĞ PROJESİ mayıs etkinlikleri kapsamında kültürel gezi düzenlenmesi yer alıyordu. Bizde Türk milletinin en önemli kültür merkezi olan İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzü ve Ersan ULUSAN müdürümüzü ziyeret etmeye karar verdik. Yeni atanan 4 sözleşmeli öğretmenlerimiz: Uğur AKAY ,Osman UZ , Saliha İÇLİ, Barış AKDAĞ ve idarecimiz Vuslat ÇETİN tarafından bir ziyaret gerçekleştirdik. Öğretmenlerimize ve müdürmüze kitap, ajanda ve kalem hediye etmiştir.
Milli Eğitim müdürümz Ersan ULUSAN babacan bir tavır sergileyerek öğretmenlerimize tek tek sohbet etti. Kendisi ilk göreve başladığı günleri bizlere anlattı.Özellikle insanın iç vicdanına yönelik bir deneyimini bizlerle paylaştı. "İlk göreve başladığım zamanlarda ilk çalıştığım kurumda iki gurup bulunmaktaydı. Biri çalışan grup biri çalışmayan grup. İlk etapta çalışmayan grubun içinde yer aldım. Her şey rahattı fakat iç vicdanım rahat değildi. Ondan sonra karar verdim çalışan grubun yanında bulunmaya. İyi ki çalışan kişilerin yanında yer almışım. Vİcdanım ondan sonra çok rahattı. Şükür güzel işlere imza atabildik. Halen o ekipteki meslekteşlarımızla iletişim halilndeyiz." Tekrar değindiği bir konu "Sevgisiz öğretmenlik mesleğinin yapılamayacağı idi.Bir kurumda sevgi, saygı ve aile ortamının oluşturulması gerektiğini vurguladı."
Daha pek çok konuda bizleri bilgilendirdi ve sohbetler etti. Milli Eğitim müdürlüğümüz kültürel unsurlarımızın dayanak noktasıdır. Eğitimler doğru bir şekilde verilmez ise bir ülkede kültürel değerden ve kültürden söz edilemez. Bizleri davetine kabul ettiği için kendisine çok teşekir ediyoruz. Meslek hayatında başırılarının devamını diliyoruz.
Milli Eğitim müdürlüğümüze ilk girdiğimiz anda bir kurum kültürünün oluşturulduğu göze çarpmaktaydı. Personellerin ilgi ve alakaları bizleri ziyadesiyle memnun etti. Milli Eğitim müdürümüzü beklemek içiin kütüphaneye alındık. Kütüphane de aynı şekilde en ince ayrıntısı düşünülüp zanama göre uyarlanarak bir kurum kültürü sergilemekteydi. Müdürümüz ve öğretmenlerimizle kütüphünenin her birimini inceledik. Kalıcılığı sağlamak amacıyla kütüphanede fotoğraflar çekindik.Milli Eğitim Müdürümüzün sohbetinden sonra TEKİRAĞ PROJESİ sorumlusu Hanifi bey projeyle ilgili öğretmenlerimizi bilgilendirdi. 2022-2023 Eğitim ve Öğretim yılında projenin daha iyi bir şekilde uygulanacağını inanıyoruz.
Ülkelerin eğitim siyasetleri, ülkenin yetiştirmek istediği gençliğin özellikleri, yeni neslin sahip olması gereken temel değerler, gelecekte ihtiyaç duyulacak olan iş gücünün nitelikleri ile ilgili konularda izlenecek temel ilkelerle saptanır. Bu ilkeler ülkelerin eğitim siyasetlerinin genel çerçevesini belirler. Her ülkenin eğitim siyaseti kendine özgü temel ilkelere sahiptir. Ülkelerin yetiştirmek istediği gençlikten beklentileri, temel değerleri ve kültürel yapıları milletlerin kendilerine ait kültürel yapılarını dikkate alan bir eğitim siyasetinin olmasını gerekli kılmaktadır. Eğitimin iki temel amacı vardır. Bunlar toplumsal ve bireysel amaçlar şeklinde ifade edilebilir. Her devlet ideal bireyin ve toplumun oluşması için eğitimi bireysel ve toplumsal amaçlar etrafında şekillendirir. Toplumsal amaçların ön planda tutulduğu toplumlar genel olarak milli devletlerdir. Milli devletlerde milli eğitim felsefeleri belli bir milletin hayat felsefesine dayanır.. Bu yüzden milli devletlerin eğitim felsefeleri de 'Milli' olarak nitelendirilir. Devletlerin bütün birimlerindeki politikalarının milli olması beklenir. Özelliklede eğitim politikalarının milli özellikler taşıması daha çok beklenir ve önemsenir. Bu önemden dolayı birçok ülkede eğitim politikaları belirlenirken ,ülke menfaatleri çerçevesinde politikalar belirlenmektedir. Türkiye'de eğitim bakanlığının önüne 'milli' kelimesi eklenerek eğitimin milli olması gerektiğine vurgu yapılmış, her 2 fırsatta eğitimin milli olması gerektiği dile getirilmiştir. Eğitim politikasının milli olmasıyla ifade edilmek istenen düşünce her dönemde farklılık göstermiştir. Ulusal (milli) eğitim; eğitimin, ulusun bağımsızlığını sürdürebilmesi ve ulusal gereksinimleri karşılaması için kendi tarihsel, kültürel, toplumsal, ekonomik ve çağın gereklerine göre sistemleşmiş biçimi olmalıdır.
İl Milli Eğitim Müdürümüz Ersan ULUSAN, Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzde milli değerlerimize uygun bir kurum kültürü oluşturmuştur. Buda bize örnek teşkil etmiştir.Kendisi çalışkan bir insan olduğu için "Kurum kültürü oluşturulmasını istemesi" boşta kalmayacaktır.
Kurumdan mutlu bir şekilde ayrıldık. O süreçten sonra okulumuzda bir ekip çalışmasını gözlemledik. Buda bizi çok mutlu etti. Öğretmenlerimizin kültürel değerlerimize en iyi şekilde icra edeceklerine inanıyoruz. Okulumuza atandıkları için mutluyuz. Meslek hayatlarında başarılarının devamını diliyoruz.
ÖRNEK BİR KURUM KÜLTÜRÜ OLUŞTURULMASI DİLEĞİYLE...
Adres:
KARAAĞAÇ MAH. 79 SK. SEHIT SONGUL YAKUT ANAOKULU BLOK NO: 1 KAPAKLI / TEKİRDAĞ
Telefon
Kurum Telefonu 0 282 758 31 44