2021-2022 Eğitim yılı başladıktan sonra okulumuzda 2 yıldır sözleşmeli öğretmenlik yapan ,
3 öğretmenimiz Gizem PEKER; Esra ARAS ve Leyla AKIN öğretmenlerimiz aramıza katılan,
6 ücretli öğretmenimizle deneyimlerini slaytlarla paylaştılar. Bu paylaşım anında güzel anlar yaşandı.
Öğretmenlerimize eğitim öğretim yılında başarılar ve güzel anılar biriktirmelerini diliyoruz.Okuldaki öğretmenlerimiz öğretmenler odasında toplanarak,
"Okulöncesi Çocukların Duygusal Zeka ve Sosyal Becerileri ile Annelerinin Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkisi" konulu makaleyi okuyarak müzakere yaptılar.
OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN DUYGUSAL ZEKA VE SOSYAL BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİSİ KONULU MAKALENİN MÜZAKERSİ
ESRA ARAS: Annelerin sosyal becerileri ile çocukların sosyal duygusal becerileri arasındaki ilişki testler yapılarak yorumlanmıştır. Korelasyon pozitif yöndedir. Yani annenin sosyal duygusal becerisi ne kadar artarsa çocuğun sosyal duygusal becerisi de o kadar artar. Çocuğun ilk çevresi ailesi yani anne babasıdır. Çocuğu yetiştiren kişi de anne olduğu için araştırma ya 284 çocuk ve anneleri dahil edilmiştir. Duygusal sosyal beceri çoklu zeka kuramı olan Duygusal sosyal zekaya dayanmaktadır. Duygusal sosyal zeka kendimizin ve karşımızda ki kişinin duygularını anlayabilmek ve yorumlayabilmektir. Duygusal sosyal zekası gelişen birey olaylar karşısında nasıl davranmasi gerektiğini bilen, çıkan problemler karşisinda hayatını aksatmadam devam edebilen, stresle başa çıkabilen, empati kurabilen bireylerdir. Aile de başlayan sosyal beceri gelişimin en üst seviyeye ulaştığı okul öncesi dönemde de devam eder. Bu sebeple rastgele seçilmiş okullar ve aileler seçilmiş çalışma yapılması için izinler alınmıştır. Çalışma sonucu pozitif korelasyon dur. Yani Annenin sosyal duygusal becerisi ne derece iyiyse çocuğunun da sosyal duygusal becerisi o derece iyidir.
GİZEM PEKER Okul öncesi çocukları, bulundukları yaş aralıkları dolayısıyla çevresel etmenlere en açık oldukları dönemdedirler. Bu yüzden kalıtımsal faktörlerin yanında çevresel faktörler de okul öncesi çocuklarının farklı zekâ alanlarını etkilemektedir. Çocuğun dünyaya geldiği ilk andan itibaren içinde bulunduğu çevre olan aile; çocuğun farklı zekâ alanlarını, becerilerini, yeteneklerini, ilgilerini ve tutumlarını en çok etkileyen çevresel faktördür. Özellikle çocuğun beslenmesini, bakımını, sevgi ihtiyacını karşılayan ebeveyn olan annenin çocuk üzerindeki etkisi yadsınamayacak kadar fazladır. Annenin ilgisi, tutumu, becerisi yetiştirdiği çocuğun da becerisini etkilemektedir. Bu da çocuğun zekâ alanlarını dolaylı da olsa etkilemektedir.
İREM ÇOLAK Türkiye sosyal ekonomisi ve çalışma alanlarında ataerkil toplum anlayışının süre gelmesinden ötürü kadın nüfusu erkek nüfusuna nazaran daha az çalışan kesime girmekte. Bu yüzden okul öncesi grupta yaralan 5-6 yaş grubu çocukları genel itibari ile evdeki zamanlarını "Anne" ile geçirmekte. Annenin toplumda, aile ve sosyal çevresindeki saygınlığı, öz güvenliği, çalışma becerisi gibi sosyal becerileri annenin kendini geliştirmesinde büyük önem arz etmekte. Annelerin bu konudaki gelişim ve becerileri çocuğuyla evde daha çok vakit geçiren, aynı zamanda doğumdan 5-6 yaşına kadar devam eden bu bağa önemli bir zincir daha takmış oluyor. Bu zincir "Duygusal Zeka". Annenin sosyal becerisindeki gelişim çocuğunun duygularını anlama ve yorumlama da onu üst segmente taşıyor. Böylelikle 5-6 yaş grubundaki çocuklarımızın geneli Anneyi rol model olarak bilişselin dışında duygusal olarak da kendini ve çevresini tanıyıp kolayca yorumlama yapmasına imkan sağlıyor.
Adres:
KARAAĞAÇ MAH. 79 SK. SEHIT SONGUL YAKUT ANAOKULU BLOK NO: 1 KAPAKLI / TEKİRDAĞ
Telefon
Kurum Telefonu 0 282 758 31 44