2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı 2. Dönem 11.03.2022 tarihinde 9 Öğretmenimizle kurum kültürü ile ilgili toplantı yaptık. Öğretmenlerimiz öncelikle Kurum kültürü nedir ? Üzerinde konuştular. Akabinde beklenti ve önerilerini dile getirdiler. Mart ayı içerisinde öneriler üzerinde iyileştirme çalışmalarına yer verildi. Kurum kültürünün ne olduğu ve öğretmenlerimizin önerilerini, yaptıkları çalışmaları sizlerle paylaşıyoruz. 22 Mart 2022 tarihinde Gizem ADMIŞ öğretmenimiz sınıfı ile birlikte Kapaklı Merkez Postanesine mektup atmaya gittiler. Sonra Kapaklı Atatürk Kültür Merkezindeki kütüphaneye giderek hikaye okuma etkinliği gerçekleştirdiler. 23 Martta İrem ÇOLAK öğretmenimiz Çerkezköy Halk Kütüphanesine giderek sanat etkinliği uyguladı. Ayrıca kütüphane görevlisi çocuklara bilgilendirmelerde bulundu. 24 Martta okulumuzun 9 şubesi Corner Park' taki sinemaya gittiler. Yapılan etkinliklerle hem çocuklarımızı eğlendirmeye hemde kurum kültürümüzü geliştirmeye amaçladık. Bizleri postaneye davet eden Müdire Ayla hanıma, Çerkezköy, Kapaklı kütüphanelerindeki görevlilere ilgilerinden dolayı ayrıca bizlere araç tahsisinde yardımcı olan belediye başkanımız sayın Mustafa ÇETİN' e ve Karaağaç muhtarlarımızdan Çetin ÖZHAN' a teşekkürlerimizi sunuyoruz.
KURUM KÜLTÜRÜ NE DEMEKTİR
Yöneticinin okul kültürünün yönetimindeki ilk görevi, güçlü bir okul kültürü oluşturmaktır. Güçlü okul kültürü, yönetici ve öğretmenlerin ortak değer, norm ve inançlar etrafında birleşmeleri sonucunda ortaya çıkar. Güçlü okul kültürü, bozucu nitelikteki alt kültürlerin oluşmasına olanak sağlamaz . Kültürü etkileyen faktörler üzerinde tartışmalara zaman ayırmak ve yeni öğretmen, yönetici veya öğrencilerin kültürü özümsemelerine yardımcı olmak örgüt kültürünün devamının sağlanması açısından önemlidir. Okul gelişimi dört unsurun birleşmesiyle gerçekleşmektedir.
Bu unsurlar:
1-"Öğretmenlerin becerilerinin güçlendirilmesi,
2-Müfredatın sistematik olarak yenilenmesi,
3-Kurumun geliştirilmesi,
4-Okul-toplum işbirliği adına ebeveynlerin ve vatandaşların katılımı" başlıkları altında ele alınabilir.
Bu dört standardın temelinde okul kültürünün bulunduğu ve oluşturulan kültürün okul gelişiminin güçlendirilmesi veya zayıflatılmasında etkili olduğu bilinmektedir.
Yapılan tüm bu çalışmalarda okul kültürünün okulun gelişimini sağlayan etkenin altyapı olduğu söylenmektedir. Okul kültürü oluştururken okul dışındaki kültürel çevre, sosyal ve siyasal gelişmeler yakından takip edilmelidir. Okul aile birlikleri, okul koruma dernekleri bu kültürün oluşumunda önemli kaynaklardır. Okul geliştirme, okulda ortak çalışma kültürünü gerektirmektedir.
Bu kültür;
- Öğretmenlerin okulda birbirleriyle, birbirleri için çalışmalarıyla,
- Öğretmenlerin kendileri ve öğrencilerine verdikleri değerin bir gereği olarak gönüllü katılım ve çalışmalarıyla,
- Okulun vizyon, misyon, değer, amaç ve gelişme önceliklerine toplu bağlılıkla,
- Öğretmenlikten çok liderlik yönleriyle gerçekleştirilebilmektedir.
Günümüz okullarının toplumu geleceğe taşıyabilmesi için etkili bir kurum kültürüne sahip olması gerekir. Bu da lider yöneticiler ve kurum çalışanlarının bu anlayışı benimsemeleriyle sağlanabilir. Örgütsel mükemmelliğe ulaşabilmek için okul kadrosu, öncelikle paylaşılan ortak anlamlar ve kavramlar üzerinde birleşmelidir.
Okul kadrosunu oluşturan üyelerin özellikleri:
- Farklı toplumsal kesim ve alt kültürlerden gelen, farklı deneyim, geçmiş ve görüşlere sahip kimseler olsalar da birlikte çalışırken ortak bazı fikirleri paylaşabilmeli,
-Sorunları birlikte çözebilmeli,
-Birbirlerinden ve öğrencilerden beklenecek davranış ve tavırlar konusunda uzlaşabilmelidirler.
Kültür, aynı zamanda örgütsel yaşamda karşılaşılan sorunların çözüm biçimini ve yolunu gösterir. Yöneticilerin okul kültürünü iyi kavramaları gerekmektedir .Çünkü "formal düzenlemelerin yetersiz kaldığı koşullarda neyin doğru olup olmadığını anlatabilmek için güçlü bir okul kültürüne gereksinim vardır. " Okullarda sahiplenme, başarıya odaklanma, kurumun başarısı ,aynı zamanda kendi başarısı olduğu fikri taşıyan öğretmenlerin kurumlarını bir yerlere taşıyabilmesi gerekir. Örgüt kültürünün şekillenmesinde okulun bulunduğu sosyal çevre çok etkili olmaktadır.
Bu toplantının amacı, okulumuzda var olan örgüt kültürünün, görev yapan yönetici ve öğretmenlerin, personelin algılarına göre, kurumlarındaki mevcut uygulamaların değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Okul kültürünü oluşturup ,sonra en önemli aşamalardan biri okul kültürünün çevreye yansıtılmasıdır. Okulun kendini çevreye tanıtması, okul kültürünün yönetiminin önemli bir alt sürecidir. Okul kültürünün iyi tanıtılması, bazı çevresel olanakları, okulun örgütsel amaçlarını kolaylaştırabilir. Okul yöneticisi, okulun bütün ekibiyle ,özgün bir okul kültürü oluşturmak ve bu kültürü çevreye tanıtmak zorundadır.
Öğretmenlerimiz de toplantı yaparak, kurum kültürü ile ilgili beklenti ve önerileri dile getirdiler;
- Geleneksel Törenler Düzenlenmesini,
- Kültürel, sanatsal ve Sportif Etkinliklerin Düzenlenmesi(Sinema, tiyatro vb.),
- Yakın çevredeki yerlere geziler düzenlenmesi,
- Okulu Tanıtıcı Broşürler Hazırlanması,
- Yerel Kitle İletişim Araçlarından Yararlanması gibi maddelerden oluşan öneriler sundular.
Bundan sonraki süreçte Şehit Songül Yakut Anaokulu olarak , kurum kültürümüzü tanıtıcı çalışmalar yapacağız. Covid-19 sürecinde maalesef çalışmalarımızda aksamalar oldu. Hedefimiz "HER ALANDA BAŞARILARIMIZLA TANINMAKTIR VE FARK YARATMAKTIR."
KURUM KÜLTÜRÜMÜZÜ GELİŞTİRECEK EKİBİMİZ.
Okul müdürümüz Vuslat ÇETİN,
Müdür Yardımcımız Esra ARAS,
Öğretmenlerimiz Leyla AKIN, Gizem PEKER, Uğur AKAY, Osman UZ, Barış AKDAĞ, Saliha İÇLİ , İrem ÇOLAK ,Fatma Nur KARABULUT, Gizem ADMIŞ.
Personelimiz Nuran ÇAYKARA, Songül AYDIN
Adres:
KARAAĞAÇ MAH. 79 SK. SEHIT SONGUL YAKUT ANAOKULU BLOK NO: 1 KAPAKLI / TEKİRDAĞ
Telefon
Kurum Telefonu 0 282 758 31 44